بهترین های روز







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





حادثه وحشتناک برای دختری که کوکتل خورد و معده اش سوراخ شد !!!

حادثه وحشتناک برای دختری که کوکتل خورد و معده اش سوراخ شد !!!

گبی اسکالون

گبی اسکالون ۱۸ ساله در شب جشن تولدش یک کوکتل حاوی قطره‌ای ازت مایع نوشید که بلافاصله دچار تنگی نفس و درد شدید در معده‌اش شد.

دوستانش او را به بیمارستان شهر لاکستر شمال انگلستان بردند و پزشکان هنگام معاینه متوجه سوراخ شدن معده دختر نوجوان شدند پس ناگزیر با توسل به جراحی، معده‌اش را درآوردند اما حال دختر نوجوان به شدت وخیم است.

ازت مایع یا نیتروژن ماده‌ای بسیار خطرناک است که به محض تماس با هوا تولید بخار غلیظی می‌کند؛ استفاده از این ماده شیمیایی در آشپزخانه رستوران‌ها رواج دارد و آشپزها برای جلوه بصری غذا و یخ زدن فوری برخی از مواد از جمله تولید یخ آن را به کار می‌برند.

به گزارش رویترز، در عین حال برای شکستن قفل‌های سنگین از ازت مایع به عنوان جوش استفاده می‌شود؛ ازت مایع به محض تماس با پوست یا بافت اندام‌ها ایجاد سوختگی شدید می‌کند.

کارلو کریسچی شیمیدان می‌گوید: برای مصرف غذاهایی که با ازت مایع سرد شده باشند باید حتما تا زمان بخار شدن کامل آن صبر کرد؛ متصدی کافه که در کوکتل گبی قطره‌ای ازت مایع ریخته بود به چنین نکته خطرناکی توجه نکرده و جان دخترک را به خطر انداخت.

همچنین، مالکوم پاوی استاد دانشگاه لیدز می‌گوید:‌ ازت مایع به سرعت تبدیل به گاز شده و معده را مانند یک بادکنک می‌ترکاند؛ تصور اینکه این ماده خطرناک در نوشابه‌هایشان ریخته تا جلوه بصری پیدا کند، واقعاً باورنکردنی است؛ پلیس لانکستر تحقیقاتی را در این رابطه آغاز کرده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط سلمان در 1:55 | |